Medialle

Mikä Pivo?


Pivo on OP Ryhmän kehittämä kotimainen mobiilimaksamisen sovellus kaikkien pankkien asiakkaille. Pivo on ladattu jo yli miljoona kertaa ja sillä on satoja tuhansia aktiivisia käyttäjiä: vuonna 2018 Pivon käyttö kasvoi yli 300 %. Pivolla voi maksaa verkkokaupoissa ja kaverille kätevästi matkapuhelimella. Pivosta löytyy myös liki 1000 etua ja alennusta. OP:n asiakkaille Pivo tarjoaa lisäksi mahdollisuuden seurata Pivosta tilinsä saldoa sekä kulutustaan reaaliajassa sekä maksaa ostoksia kivijalassa lähimaksulla. Pivo on osa Siirto-järjestelmää, joka mahdollistaa reaaliaikaiset eri pankkien ja sovellusten väliset maksut. Siirto-maksut ovat suomalaisten suosituin mobiilimaksutapa.

Loppuvuoden 2018 aikana Pivo kasvaa palveluiden alustaksi avaamalla Suomen suosituimman mobiililompakon kumppaneiden palveluille. Pivon käyttäjät voivat pian hyödyntää arkea helpottavia palveluja suoraan sovelluksessa.

Pivo julkaistiin sovelluskauppoihin vuonna 2013 ja se pokkasi jo heti alkumetreillään lukuisia arvostettuja muotoilupalkintoja, mm. parhaan designin ja parhaan mobiilipalvelun palkinnot Grand Onessa 2014. Pivon tarinaan voit tutustua tarkemmin täällä.

Pivo muuttaa maksamista

Pivo haluaa rakentaa maailman parhaan ostamisen hetken: saumattoman, nopean ja helpon. Tätä on vaikeaa tehdä yksin, ja siksi kehitämme ja julkaisemme uusia maksamisen sovelluksia myös yhteistyökumppaneiden kanssa. Vuonna 2017 lanseerasimme neljä täysin uudenlaista palvelua yhdessä tunnettujen yhteistyökumppaneiden kanssa:

– Yhdessä Kotipizzan kanssa teimme Pohjoismaiden ensimmäisen Facebook Messenger -maksusovelluksen, KotiBotin.

Kehitimme yhdessä Postin kanssa Postin uuteen mobiilisovellukseen mahdollisuuden tehdä ostoksia ja maksaa laskuja suoraan sovelluksessa ilman luottokorttitietoja tai tunnuslukuja.

– Elokuussa 2017 teimme historiaa yhdessä Blockfestin kanssa ja toteutimme Suomen ensimmäiset full cashless –festivaalit.

– Teimme lahjoittamisesta helpompaa yhdessä Nenäpäivän kanssa, kun olimme mukana toteuttamassa Euroopan ensimmäistä hyväntekeväisyys-chatbottia. Nenäbotin nimellä kulkeva palvelu mahdollistaa lahjoittamisen suoraan Facebookissa ja se julkaistiin lokakuussa 2017.

Ladattavat materiaalit


Lataa Pivon logo:

Huomioithan logoa käyttäessäsi Pivon graafisen ohjeiston.

Logon käyttöön liittyvissä kysymyksissä ja muissa materiaalipyynnöissä voit ottaa yhteyttä asiakaspalveluumme.

Juttu tekeillä?


Haastatteluja antaa mielellään OP Labin yksikönpäällikkö Kristian Luoma (etunimi.sukunimi@op.fi).