Some-ilmiö vai onnistunut myynti-ilmoitus?

Tuliko räpsäistyä myynti-ilmoitukseen kuva, jossa näkyykin hieman enemmän kuin tarkoitus olisi?

Hups.

Elämme nopeasti leviävien some-ilmiöiden aikaa, joten jokaisen nettiin menevän valokuvan tulisi käydä tsekkilista läpi, näin on myös myynti-ilmoitusten kanssa. Kuvat voivat olla myös myyntivaltteja: Tori.fi:n mukaan ilmoitukseen lisätyt kuvat tuovat tuotteellesi jopa 2-5 kertaa enemmän potentiaalisia ostajia. Joten jos haluat saada tavarat tehokkaasti kaupaksi etkä hae seuraavaa some-ilmiötä uuninluukkuheijastuksineen, niin tarkista tästä vinkit onnistuneisiin ja myyviin kuviin.

TOP 3 VINKIT

Valaistus

Käytä luonnonvaloa mahdollisimman paljon, joten älä kuvaile hämärässä tai keinovalolla, joka mahdollisesti vääristää tuotteen sävyjä. Harmaan sohvan kun pitäisi ostohetkelläkin sitten olla harmaa.

Selkeys

Siisti ja selkeä kuva vain myynnissä olevasta tuotteesta. Muista siivoilla taustalta turhat henkilökohtaiset tavarat ja sotkut pois. Siistissä ympäristössä otettu kuva pitää myytävän tuotteen pääroolissa ja esittää sen houkuttelevassa valossa.

Määrä ja kuvakulmat

Kuvaa tuote eri kulmista ja muista napata kuva myös mahdollisesta virheestä/kolhusta/tahrasta. Rehellisyys maan perii. Ei ole mukava saapua hakemaan lipastoa, josta puuttuukin yllätykseksi kaksi ylimmäistä laatikkoa. Tunnetuista tuotteista (esim. Muumi-mukit) voi riittää yksikin hyvä kuva.

TOP 3 EI NÄIN

Epätarkka

Myytävän tuotteen kuntoa ei näe suttuisesta ja heilahtaneesta kuvasta. Ilmoitus klikataan varmemmin auki, kun kuva on tarkka. Kauppojen teko helpottuu, eikä ainakaan pitkity uusien kuvien ottamisella.

Kopio

Houkuttelee varmasti, mutta älä kopioi siistiä ja kaunista kuvaa esimerkiksi nettikaupan sivulta. Tuotteen tämänhetkinen kunto tulisi näkyä kuvasta, joten aito kuva kehiin. Netistä napattu kuva ei myöskään herätä ostajassa luottamusta, ja kuvien “lainaaminen” on myös usein tekijänoikeuksien vastaista.

Some-ilmiöksi haluamatta?

Tarkista valokuva vielä ennen myynti-ilmoituksen lähettämistä. Ilmoitus on netissä kaikkien ihmeteltävänä, joten tarkistuksen tarkistus ei ole ollenkaan huono idea.

Onnistuneita kauppoja (ja kuvia)!